اپسیلون

مطالب آموزشی-نمونه سوال-نرم افزار آموزشی و ...

اپسیلون

مطالب آموزشی-نمونه سوال-نرم افزار آموزشی و ...

به بهانه­ی شروع امتحانات نوبت دوم

 

۳۵توصیه به دانش­آموزان به منظور کاهش اضطراب ناشی از امتحانات  

در ادامه  

 

۳۵توصیه به دانش­آموزان به منظور کاهش اضطراب ناشی از امتحانات:

۱ -امتحان فقط انتقال آموخته ها و اطلاعات به روی برگه است نه منبعی برای ترس.

۲ -به این امر واقف باشید که امتحان به عنوان وسیله‌ای است جهت خود آزمایی و آموزش شما.

۳ -عامل شکست تکرار این جملات است: من امتحان دارم، من اضطراب دارم، مطالب را فراموش می کنم.

۴ -با خود بگویید :من زمان را بودجه بندی می کنم، من مطالعه کرده ام، من به خودم مسلط هستم، من می­توانم و ...

۵ -هدف از مطالعه را مشخص کنید .یک مطالعه با هدف بهتر از تصادفی خواندن است.

۶ -برای مطالعه برنامه‌ای را طرح کنید و طرح خود را به مرحله ی اجرا درآورید. در این برنامه وقت مطالعه و اوقاتی را که برای تفریح نیاز دارید را در برنامه خود بگنجانید.

۷ -هنگام مطالعه مفاهیم کلیدی و اساسی مطلب را به خاطر بسپارید.

۸ -خلاصه نویسی کنید. مطالب زیادی را که می خوانید و یاد می‌گیرید خلاصه کنید و در مراحل دیگر مطالعه کنید.

۹ -مطالعه کلی و اجمالی داشته باشید تا دشواری مطالب را بسنجید و زمان را برای مطالعه بودجه بندی کنید.

۱۰ -به ازای هر یک ساعت مطالعه ۱۰تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید و در این زمان مطالب خوانده شده را در ذهنتان مرور کنید.

۱۱ -محل مطالعه مناسب باشد. میز مطالعه باید از هر چیزی که حواس را پرت می‌کند دور باشد، نظیر عکس، نامه‌های خصوصی، روزنامه، مجله و بخصوص دستگاه­های صوتی و گوشی موبایل یا تلفن..

۱۲ -قبل از هر امتحان چند بار به طور آزمایشی خودتان را ارزش‌یابی کنید.

۱۳ -مواد غذایی کافی و خواب کافی را فراموش نکنید خواب کافی باعث سازماندهی مناسب مطالب می شود.

۱۴ -برنامه های تفریحی و جانبی را در زمان امتحان کم کنید.

۱۵ -از مهمانی رفتن در شب امتحان و چند شب قبل از امتحان بپرهیزید.

۱۶ -از درگیری‌های لفظی در محیط خانه در شب امتحان بپرهیزید.

۱۷ -شب امتحان زود بخوابید و صبح زود بلند شوید و به اندازه­ی کافی صبحانه بخورید.

۱۸ -قبل از شروع امتحان بر روی قسمت های علامت گذاری شده مرور سریعی داشته باشید.

۱۹ -مطالعه­ی مطالب را حداقل نیمساعت قبل از امتحان قطع کنید و تا فکر و ذهن از حال فعالیت و برانگیختگی برای یادگیری بیرون آمده و آماده جواب دادن مطالب آموخته شده باشد.

۲۰ -حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع امتحان در محوطه یا محیط آموزشگاه جهت آماده شدن برای امتحان، حاضر باشید.

۲۱ -قبل از شروع امتحان از ماندن در محیط نامناسب مثل هوای گرم یا سرد در خیابان و کوچه بپرهیزید.

۲۲ -قبل از امتحان توان خود را در بحث با دوستان بر سر جزییات و یا نگرانی برای یادآوری چیز معینی، هدر ندهید.

۲۳ -به هنگام توزیع اوراق امتحانی، کتاب و جزوات را کنار گذاشته، در صندلی خود بنشینید و چند نفس عمیق بکشید.

۲۴ -به توضیحات دبیر مربوطه قبل از شروع امتحان به دقت گوش فرا دهید و اگر منظور او را در قسمتی متوجه نشدید سوال کنید.

۲۵ -برگه امتحان را چک کنید، و از کامل بودن آن مطمئن شوید.

۲۶ -قبل از این‌ که به سؤالات امتحان جواب بدهید سعی کنید به دستورات داده شده در ورقه‌ی امتحان کاملاً توجه نمایید.

۲۷ -از سوالات آسان شروع کنید که باعث یادآوری سوالات سخت نیز می شود.

۲۸ -به محض گرفتن ورقه امتحانی به خود قوت قلب بدهید و تلقین کنید که از عهده امتحان به نحو احسن بر خواهید آمد و از امتحان دادن لذت ببرید.

۲۹ -سؤالات امتحانی را از ساده به دشوار جواب بدهید.

۳۰ -هنگام تحویل گرفتن ورقه امتحانی به تمام سؤالات توجه نکنید و یکی یکی جواب دهید.

۳۱ -وقت امتحان را بر تمام سؤالات تقسیم کنید.

۳۲ -با تنظیم زمان لازم برای هر سؤال، بر روی سؤالاتی که پاسخ آنها را فراموش کرده­اید زیاد مکث نکنید. پس از پاسخگویی به سؤالات دیگر وقت کافی برای این گونه سؤالات خواهید داشت.

۳۳ -در دادن برگه های امتحان عجله نکنید.

۳۴ -قبل از تحویل برگه­ی امتحان، برگه را به طور کامل بازبینی کنید و اطمینان حاصل نمایید که تمام سؤالات را پاسخ داده­اید.

۳۵ -پس از پایان امتحان با سایر دانش­آموزان بر سر پاسخ سؤالات و صحیح یا غلط بودن پاسخ­هایتان بحث نکنید. این امتحان دیگر تمام شده است و شما باید ذهن خود را برای درس بعدی آماده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد